MENTORÁLÁS 1

Az elmúlt tanév végén kezdtük a munkát. Akkor hetedikes osztályfőnökként úgy döntöttem, hogy az idei tanévben továbbtanulás előtt álló osztályom tanulóinak adom meg a lehetőséget, hogy részt vehessenek a programban.

Matematika szakos tanárként a matematikai kompetenciák fejlesztésével foglalkozunk elsősorban a program során. Mindezt folyamatosan összekapcsoljuk az aktuális tananyaggal, a tanulók életkorának megfelelő olyan feladatokkal, melyek elmondásuk szerint nehezebben mennek nekik. Mivel nehezen nyilvánulnak meg szóban, igyekszem őket többet beszéltetni, a szövegértés fejlesztése miatt, több az állítások igazságtartalmára vonatkozó feladat, valamint az olyan feladatok, ahol tudásukat más-más módon kell hasznosítani, előhívni.

A programban résztvevő tanulók tanórai teljesítménye is javul. Egyre kevesebb az olyan feladat, melyre azt mondják, hogy „nem tudom”. Bátrabban állnak neki a feladatok önálló megoldásának, és egy-egy jó megoldással az önbizalmuk is nő.

Ez remélhetőleg pozitívan hat majd a továbbtanulásukra is. Elősegíti, hogy jobban megállják a helyüket leendő iskolájukban.

 

Ziegenheimné Nemecz Éva