DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK 2.

Képzést tartotta: Tóth Zsuzsanna dráma-pedagógus

 

Elmondása szerint, a veszprémi egyetemen színházat tanít.

A képzés másfél órája alatt több játékkal is megismertetett bennünket, mely szerinte tanulók körében is szívesen játszott, jól használható kreativitásfejlesztésre, önkifejezésre, tanulók szókincsének fejlesztésére. Pl: közmondásra ütemet keresni, és azt különbözőképpen kísérni; igen, de … játék; figuraalkotó játékok.

Felhívta a figyelmünket, és gyakorlatban is bemutattatta velünk, milyen fontos, hogy más szemszögéből is látni tudjuk, és hogy a gyerekekkel is láttatni tudjuk a dolgokat. A más figura, más alak szemszögéből látás fejleszti az empátiát, megfontoltságot, összetartó erőt adhat a közösségnek.

Végül néhány általa jónak tartott kiadványra és honlapra hívta fel a figyelmünket, melyeket hasznosíthatunk munkánk során.

Ziegenheimné Nemecz Éva

——

 

Hétfő délután érdekes élményben volt részem. Halálfáradtan érkeztem meg a továbbképzésre. Magyartanárként pontosan tudtam, hogy mit jelent a drámapedagógia, hiszen főiskolai tanulmányaim során már találkoztam vele. Azt is pontosan tudtam, hogy engem sajnos nem érdekel ez a fajta módszer.  Szeretem az új módszereket, de ezek közül csak azokat tartom meg, amelyek a legközelebb állnak hozzám, úgymond testreszabottak.

 

Ennek ellenére minden tiszteletem az előadóé, hiszen egy teljesen kifáradt társaságba kellett élet lehelnie, persze úgy, hogy aktivizáljon is bennünket. Nagyszerű volt az is, hogy nem kellett újra bemutatkoznunk, hiszen a többi továbbképzésről már ismertük egymást.

Érdekes ötlet volt egy személy kitalálása s különféle tulajdonságokkal való felruházása. Többen inkább a külsejére voltunk kihegyezve, de az előadó irányításával végül belső tulajdonságai is lettek.

Majd csoportokat alakítottunk, ahol kitaláltuk az osztálytalálkozóra érkező figurákat, életútjukat. A csoportok szóvivői bemutatták a szereplőket, akik között kommunikációs helyzetet kellett kialakítani. Néhányan teljesen beleélték magukat a figura helyébe. Sokszor a  könnyünk is kicsordult az alakításoktól

A 3 szék feladatnál kiderült, hogy senkinek sincs konfliktusa, legalább is olyan, amelyet megosztott volna a nagyközönséggel. Az előadó egy személyes példát osztott meg velünk, de ha jól vontam le a konklúziókat, nem kaptunk megoldást a helyzetre.

 Tüttőné Linha Katalin

MESZTEGNYŐ-DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI2-1 MESZTEGNYŐ-DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI2-2