DIGITÁLIS TARTALMAK ÉS TANESZKÖZÖK GYAKORLATI HASZNÁLATA 1-5

Első foglalkozás: Kompetenciamérés előkészítése, a negyedik osztályos kompetenciamérés központi anyagának megismerése, az interneten való hozzáférés segítése.

Időpontja. 2015. május, 20.

Mi felsősök is megismerkedtünk a 4. osztályos mérés feladatlapjaival, a központi javítószoftver használatával. /belépés egy régebben rögzített évfolyamba, elemzés megtekintés, …/ Nekünk felsőben tanító nevelőknek sem ártott ez a gyakorlat. Rendszeresen használom a 6-os és 8-os méréselemzést, mégis tanultam újat.

Második foglalkozás: Digitális oktatással kapcsolatos digitális tartalmak, segédanyagok megismerése

Időpontja: 2015. május, 26.

Regisztráltunk az „LSK” honlapra és szaktárgyunknak megfelelő oktatási tartalmakat és programokat kerestünk meg és próbáltunk ki. Utána a Mozaik Kiadó által működtetett digitális oldalakkal ismerkedtünk. Majd megtekintettünk több egyéb javasolt honlap digitális oktatóprogramjait is. Több olyan is volt, amit még nem ismertem.

Harmadik foglalkozás: Az idén megírt 4. osztályos kompetenciamérés tanulónkénti rögzítése a központi szoftver segítségével

Időpontja: 2015. június 4.

Gyakorlatban alkalmaztuk a két hete látottakat és tanultakat. Ketten-ketten, egymásnak segítve, felrögzítettük az idén megíratott mérési feladatlapok eredményeit.

Negyedik foglalkozás: A SMART Notebook oktatási szoftver használata

Időpont: 2015. június 17.

Ezt a szoftvert, már szinte mindegyikünk használta, de az általunk nem, vagy csak ritkán használt dolgok elfelejtődtek. Nagyon hasznos volt átismételni a rég tanult dolgokat. Ráadásul az újabb verzió több lehetőséget is biztosít, melyeket nem ismertem.

Ötödik foglalkozás: Internetes oktatási szoftverek, programok keresése, használata.

Időpont: 2015. június 18.

Ica több oktatóprogram honlap címét is összeszedte nekünk, melyeket kipróbálhattuk. /Pl: jatek1×1.hu; tantaki.hu; okosdoboz.hu; oktatojatekok.hu; …/ Több számomra eddig ismeretlen honlapot is meg tudtam nézni, és válogatni játékokat, oktatást segítő anyagokat, ötleteket.

Minden foglalkozást jó hangulatban, hasznosan töltöttünk.

Ziegenheimné Nemecz Éva

 

Informatika műveltségterületes tanítóként tanítok a 4-6. évfolyamon informatikát. A gyerekek motiválása az órákon egyre nehezebb, hiszen a számítógép már része az életüknek. Ezért hasznosnak tartom, hogy minél több internetes oktatóprogramot, interaktív alkalmazást megismerhettem, amiket a jövő évben már a gyakorlatban is kipróbálhatok.

Jövőre a 4. osztályban, saját osztályommal vágunk neki a kompetenciamérésnek. Ahhoz, hogy tudjunk készülni, nekem is jól kell ismernem a rendszert. A minél gyorsabb és pontosabb kiértékeléshez pedig elengedhetetlen az értékelő program biztos használata. Örülök neki, hogy bepillantást nyertem ebbe is.

Az interaktív tábla használata rengeteg lehetőséget nyújt minden alsó tagozatos tanórán a gyerekek megmozgatására, motiválására. Életkori sajátosságaikból adódóan a számítógép világa, a videók, hangok, képanyagok, az interaktív játékok segítik a tananyagok rögzülését, mert nyitottabbak az új ismeretre, ha nem a tankönyvből kell olvasni.

A SMART Notebook program lehetőséget ad minden tantárgy színesítésére. Galériája, beépített alkalmazásai megkönnyítik a pedagógus felkészülését.

Ladencsics Tünde – tanító

A továbbképzésre azért jelentkeztem, mert ez olyan szakterület, amelyen van mit fejlődnöm, és a meglévő jártasságokat és képességeket sem árt szinten tartanom

Az első foglalkozáson a kompetenciamérés előkészítésesével foglalkoztunk, megismerkedtünk a negyedik osztályos kompetenciamérés központi anyagával. Eddig ezzel a területtel nem foglalkoztam, de a nyelvi kompetenciamérés miatt, jó ha jártas leszek ezen a felületen.

A második foglalkozáson az oktatással kapcsolatos digitális tartalmak kerültek sorra. A foglalkozáson a szaktárgyammal kapcsolatban kerestem új internetes oldalakat, regisztráltam és megismerkedtem az „LSK” honlapon található programokkal és a Mozaik Kiadó által működtetett digitális oldalakkal.

A harmadik foglalkozáson az idén megírt 4. osztályos kompetenciamérés eredményeit rögzítettük páros munkában a központi feldolgozó szoftver segítségével.

Számomra a negyedik és az ötödik foglalkozás volt a leghasznosabb, hiszen megismerkedtem a SMART Notebook oktatási szoftverrel, használtam a galériát, saját tantárgyamra kerestem eszközöket, megismerkedtem olyan alkalmazásokkal, amelyek bármely tantárgy oktatásában használhatók. Az ötödik foglalkozáson már a tantárgyam oktatásában használható játékokat készítettem a SMART Notebook szoftverrel. Emellett kerestem még az interneten más oktatási szoftvert és programokat, kipróbáltam tanári és tanulói alkalmazásokat és sok játékot. Vortex Forgóra készítettem különböző nyelvtani és szókincs gyakorlását segítő feladatokat. Ezeket már el is mentettem, hogy a következő tanévben jól tudjam használni.

Nagyon sok segítséget kaptam a tanfolyam vezetőjétől, aki mindvégig nagy türelemmel lendített át a nehézségeken.

Árvai Ilona

Ezen a képzésen megismerkedtem a kompetenciamérés előkészítésével, anyagával, interneten való hozzáférésével. Korábbi negyedikes kompetenciamérési anyagokat rögzítettem gyakorlásként.

Széles körben tájékozódtam az interneten megtalálható digitális oktatáshoz kapcsolódó digitális segédanyagokról. Ezek szükségesek is mindennapi munkám során, hisz a tanórát színesítik, érdekesebbé teszik, mivel gyermekeink egy digitális világban élnek, ahol napi szinten használják ezeket a digitális eszközöket.

Sokféle oktató programmal, saját tantárgyi segédlettel, fejlesztő játékokkal ismerkedtem meg, melyek sokban segítik majd további munkámat.

                           Kovácsné Végh Diána – tanító

Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_01 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_02 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_03 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_04 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_05 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_06 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_07 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_08 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_09 Mesztegnyo_Digitalis_tartalmak_20150617_10